Personages

De opbouw van een personage verloopt in een paar afzonderlijke stappen:

Stap 1: voorwaarden
Stap 2: talenten
Stap 3: soort wezen
Stap 4: opties
Stap 5: vaardigheden
Stap 6: uitrusting
Stap 7: proloog
Wat is een goed personage?
Is alles nu onveranderbaar?
Gelden deze regels ook voor figuranten?
Hoe zet ik personages uit andere systemen om?
Voorbeelden van personages

Wilde magie 1 - 3     Magische optie

De magier heeft maar een beperkte beheersing over zijn magi-sche gaven. Dit betekent dat al zijn magische gaven verdwijnen én er een bepaald totaal ongewenst effect optreed op één dag per maand of bij het betreden van een bepaald, bijzonder gebouw (zoals een tempel).
II:
frequentie is 1 dag per week of gebouw is vrij algemeen (zoals een boerderij).
III: s’nachts of overdag/ ieder gebouw.

Voorbeelden van Wilde magie zijn:
Een weerwolf, welke bij volle maan (1x per maand) onvermijdelijk verandert.
Een priester, welke niet kan toveren op Zondag
Een duistere magier, welke al zijn macht verliest als de zon op is.


terug