Telekinese WI 0 1

Het verplaatsen van voorwerpen met behulp van magie.

Krachtveld 20/ WI 15
De gebruiker maakt een statisch krachtveld met een oppervlakte van 4M2 te maken, voldoende om 1 mens te omvatten. Het blokkeert giftige gassen en vereist een d20 krachttest tegen -5 om er doorheen te lopen of aan te vallen(kost 3 AP) en werkt 1 M.
-20/-3/ weert regen of kleine insecten af.
+2/-/- per punt krachttest.
+5/-/- per extra mens/4m2 /beweegt met magier mee/stoot water af (per factor)


Manipulatie 15/ WI 15
De gebruiker manipuleert een object van 1 kg binnen het zicht niet verder weg dan 6 meter. Hij kan er gedurende 1 min handelingen mee verrichten alsof hij het zelf in zijn handen had en hij een BE. LE en KR van 10 had (vechten, zakken rollen, etc). Gebruik van telekinese geeft geen rangen in de te gebruiken vaardigheden, dus als men bijvoorbeeld een houtbijtel wil bedienen helpt het nog steeds als men de vaardigheid "Ambacht: Timmerman" beheerst.
+1/-/- per extra object, +1BE, +2m, +1min, (per factor)
+1/-/- gewicht x2 en KR +1, maar BE-1

Bedenk echter wel dat veel vaardigheden een drempel van BE hebben. Een blok van een ton optillen en als geimproviseerd projectiel gebruiken kan dus, maar zal als men de BE niet verhoogt waarschijnlijk missen. Als het aankomt doet het wel erg veel pijn!

Pyrokinese 10/ WI 15
Maakt een voorwerp warmer of kouder door atomen harder of minder hard te laten trillen: Verhoogt of verlaagt de temperatuur van een voorwerp binnen 6 meter van 1 kg tot de kook- of vries temperatuur van water. Indien het voorwerp een levend wezen is of gedragen wordt door een levend wezen geeft het een resultaat van 1 Hitte of kou, maar krijgt het doelwit een d20 ER test om de effecten te ontlopen.
+5/-/- per +100/-5 celcius extra gerekend van kamertemperatuur (Dit maakt het resultaat van een aanval +1 punt)
+1/-/- kgx2
+10/-/- doel is onderdeel groter geheel.

Men kan Pirokinese natuurlijk ook gebruiken om een steen te verwarmen voor het bakken van een eitje!

Vliegen 20/ WI 15
Het verplaatsen van het eigen lichaam. Standaard verhindert de gebruiker zichzelf verhindert te vallen voor 15 minuten, óf krijgt een +30 op sport: springen, waarbij de handicaps van die vaardigheid mogen worden genegeerd.
Deze test moet onmiddelijk plaatsvinden na de spreuk.
Bedenk dat het laten vliegen van grotere voorwerpen onder de toepassing manipulatie valt.
+10/-/- kan 1M per seconde ronde door de lucht vliegen,
+5/-/- per extra persoon, 15 extra rangen sport: springen. Of extra m/s


Dit is een Magische vaardigheid.
Dit betekent dat de gebruiker minimaal ook over de vaardigheid Toveren tot een voldoende rang dient te beschikken
en de achtergrondsoptie Magisch Talent dient te hebben.


Voorbeeld van Telekinese: manipulatie
Afkortingen en symbolen
  Uitleg van de omschrijving