BE CH GE IN KR LE WI ZI
14 6 46 2 40 14 14 14

CN CO LT ME RO ST ER
10 30 10 10 16 10 40

Biotoop 3 Water
Duimloos 1
Koudbloedig
Lichaamswapen 5 Beet of wurg
Metabolisme 5
Omvang -5
Pantserhuid 4
Zonder focus 14
Zwemmend 3
Omschrijving van opties.

Zeeslang (Zeedraak)

Zeeslangen (ook wel zeedraken genoemd) zijn bovennatuurlijke wezens welke in de oceanen en grote meren wonen. De bekendste vertegenwoordiger op onze aarde is het beroemde Monster van Loch Ness. Het zijn roofdieren, welke jagen op vissen, inktvissen en walvissen. En een enkele keer een schip met matrozen, als hartige snack tussendoor. Zeeslangen planten zich voort als reptielen. Maar weinig jongen overleven de eerste paar jaren, maar uiteindelijk kunnen ze een enorme omvang bereiken. Grote zeeslangen zijn berucht bij de scheepvaart omdat ze in hun eentje een heel schip kunnen overmeesteren. Bijgelovige kustbewoners offeren daarom parels en soms mensen aan zeeslangen, waar deze geen problemen mee hebben. Gelukkig zijn echt oude zeeslangen (zeedraken) zeldzaam. Oude zeedraken zijn slim genoeg om grote concentraties mensen uit de weg te gaan.
Een zeeslang is niet kwaadaardig per sė, maar tendeert naar het neutrale toe. Het wezen rekent wel erg naar zichzelf toe, zonder blind te zijn voor zijn omgeving. Als er bijvoorbeeld ergens een dorpje met trouwe mensjes wordt aangevallen door wat vervelende piratien wil de zeeslang zijn trouwe volgelingen wel eens te hulp komen door hier en daar een piraat op te eten. Het is altijd lekker en houdt de dorpelingen goed bij de les. Een wat welwillender zeeslang vraag hiervoor een deel van de visvangst en af en toe een hapje parels. Een wat kwaadaardiger zeeslang verzint iets leuks als " ieder kind dat als vijfde in een gezin geboren wordt".
De zeeslang waarvan de talenten en opties boven zijn weergegeven is van gemiddelde leeftijd. Zeeslangen worden sterker en slimmer naarmate ze ouder worden. Zeeslangen met een IN van 10 of hoger kunnen magie beheersen in de vorm van de optie "betoverd". Vul die specifieke vaardigheden in welke passend zijn bij de setting, maar in theorie zijn zeer oude zeeslangen op deze manier zeer sterke tovenaars.

Het effect van leeftijd kan op deze tabel worden afgelezen:

LT GE IN KR LE WI ZI ER Opties anders dan LT 10
Per - -3 -1 -3 +1 -1 +1 -3 Omvang -1, Pantserhuid en lichaamswapen +1 per LT lager
7 -9 -3 -9 +3 -3 +3 -9 Omvang -2, Pantserhuid 2, Lichaamswapen 2
8 -6 -2 -6 +2 -2 +2 -6 Omvang -3, Pantserhuid 3, Lichaamswapen 3
9 -3 -1 -3 +1 -1 +1 -3 Omvang -4, Pantserhuid 4, Lichaamswapen 4
10 - - - - - - - -
11 +5 +2 +4 - +1 - +5 Omvang -6, Pantserhuid 6,
12 +10 +4 +8 -1 +2 -1 +10 Omvang -7, Pantserhuid 6,
13 +15 +5 +12 -1 +3 -2 +15 Omvang -8, Pantserhuid 7, Lichaamswapen 6
14 +20 +6 +16 -2 +4 -3 +20 Omvang -9, Pantserhuid 7, Biotoop 2, Lichaamswapen 6
15 +20 +7 +20 -2 +5 -5 +25 Omvang -10, Pantserhuid 8, Biotoop 2, Lichaamswapen 6
Per + -10 - +5 -3 +1 -2 +5 Omvang -1, Pantserhuid -1 per LT hoger


Zeeslangen kunnen worden opgeroepen door magiers welke de vaardigheid Oproepen bezitten. Ze staan gunstig tegenover offers in de vorm van parels (ERx10)$ of jong volwassen menselijken van een LT tussen de 5 en de 9, met een som LT gelijk aan de ER van de slang.