BE CH GE IN KR LE WI ZI
16 2 26 6 20 8 12 12

CN CO LT ME RO ST ER
10 16 10 7 8 8 30


Instinct
Karakter 3 Code Egoist
Karakter 2 Neiging Gewelddadig
Lichaamswapen 1 (wurg)
Onsterfelijk 2
Pantserhuid 1
Zonder focus10
Omschrijving van opties.

Wurgwoeker

Wurgwoekers zijn ongeveer mansgrote hopen van spieren, pezen en huid. Het zijn vleeseters. Ze eten hun prooi op door vanuit een hinderlaag een "wurg"aanval uit te voeren. Ze werpen zich als een soort net om het slachtoffer heen, persen tot hij of zij zich niet meer kan verdedigen en eten hem of haar dan langzaam op. Aangezien het slachtoffer vaak nog wel bij bewustzijn is, is dat laatste een niet zo aangename gebeurtenis. Oneetbare onderdelen als harnas en botten worden uitgespuwd. Nuttige "zachte" onderdelen worden verplaatst naar het lcihaam van het wezen zelf.

Een Wurgwoeker kan eenvaag menselijke vorm aannemen en als hij daartoe geprest wordt vechten met twee vuisten. Zijn vermogens opm zijn vorm te veranderen zijn goed genoeg om voorwerpen te kunnen hanteren en te spreken, maar deze wezens zijn in de regel niet intelligent genoeg om daar veel gebruik van te kunnen maken. Er zijn echter uitzonderingen: ervarener en oudere Wurgwoekers zijn in staat een deel van de kennis van hun prooi te absorberen. Zij worden intelligenter en slimmer en kunnen op een bepaald moment ook vaardigheden van hun prooi overnemen. Tot aan magische vaardigheden aan toe. Iedere keer dat een Wurgwoeker een slachtoffer eet met meer EP in een bepaalde vaardigheid dan de Wurgwoeker zelf, krijgt de Wurgwoeker er in die vaardigheid 1 EP bij. Als de Wurgwoeker een wezen opeet met een achtergrondsoptie die het zelf niet heeft, is er een 1% kans dat de Wurgwoeker deze overneemt (met een maximum van 10, dus op een bepaald moment stopt dit vanzelf).

Er zijn geruchten dat HEEL oude wezens van dit soort zelfs in staat zijn om zich als een mens voor te doen. Zij weten zich goed tussen de mensheid te verbergen